Sessieronde 1     Sessieronde 2    

 

1.1 Masterclass: Recruitment 3.0; trends en ontwikkelingen - VOL
 

Wilt u tips, tools en ideeën om succesvol kandidaten te werven? Recruitment expert en auteur Jacco Valkenburg geeft 2 exclusieve Masterclasses. 

Kandidaten succesvoller werven en sneller selecteren dan de concurrentie kan écht! Maar dan moet u er wel voor zorgen dat uw organisatie meegaat met de laatste recruitment trends en die slim benutten. Tijdens deze Masterclass krijgt u hiervoor veel ideeën, tools, inspiratie en tips.

Deze presentatie gaat over de allerlaatste trends en ontwikkelingen op het gebied van  recruitment. Hoor alles over…

  • Employer Branding nieuwe stijl
  • Trends in online werving en recruitment marketing
  • Recruitment met sociale media en chatbots
  • Sneller selecteren met hulp van AI en ‘machine learning’
  • Robotisering van het hele selectieproces
  • Employee / Candidate Experience

Jacco Valkenburg, Recruitment Architect

1.3 De kracht van gepersonaliseerde candidate en employee experience
 
  • Het aantrekken en behouden van talent 
  • Gepersonaliseerde communicatie 
  • Flexibiliteit en keuzevrijheid 

Wat is de kracht van een relevante en persoonlijke benadering voor het aantrekken en behouden van talent? Tijdens deze sessie krijgt u inzicht in hoe u een onderscheidende candidate en employee experience neerzet. Leer hoe u aansluit op de individuele behoeftes door vanaf het eerste contact impactvol te zijn.

Ruben van den Boogaard, Product & Marketplace Manager Benify

 

1.4 Storydoing; voor een krachtig Employer brand
 

Een krachtige organisatie weet waar ze voor staat. Waarom ze bestaat en wat haar kerntaak is. Welke uitdaging ze heeft, welke meerwaarde ze levert aan mens en maatschappij en hoe ze dat het beste kan waarmaken.

Tijdens deze workshop gaat u aan de slag met StoryDoing. Middels praktische vragen wordt u uitgedaagd StoryDoing te vertalen naar de eigen praktijk. Op zoek naar het employer brand, de kern, van uw organisatie

Jan-Peter Bogers, adviseur, spreker & trainer

1.5 Critical Thinking als voorspeller van werksucces 

 

  • Hoe test u Critical Thinking bij potentiële nieuwe medewerkers? 
  • Hoe kunt u deze vaardigheid ontwikkelen bij uw medewerkers?

Critical Thinking is een van de zogenaamde 21st century skills. Critical Thinking kan worden gedefinieerd als ‘de kunst van het juist oordelen’. Het succes van uw organisatie hangt af van de kwaliteit van denken en de beslissingen die dagelijks gemaakt worden door uw medewerkers. Deze functie-overschrijdende competenties worden steeds belangrijker binnen recruitment en blijken goede voorspellers voor werkprestaties te zijn. Leer tijdens deze workshop  hoe u Critical Thinking kunt meten en ontwikkelen met behulp van interessante filmpjes en oefeningen.

Monique Beerens, Executive Coach en Leadership Consultant 

1.6 Van Cost Per Applicant naar Quality Per Applicant
 
  • Tot 3 keer effectiever dan LinkedIn
  • Tot 6 keer effectiever dan Facebook
  • Tot 10 keer effectiever dan Indeed

In de huidige arbeidsmarkt worden meerdere kanalen ingezet om te komen tot een goede instroom. Jobboards, Indeed, Facebook, LinkedIn en zelfs Instagram en Whatsapp worden ingezet aangevuld door een veelvoud aan bureaus. De brede inzet van middelen leidt veelal tot meer kandidaten, maar niet perse goede sollicitanten. 
 
Met de Quality Per Applicant (QPA) wordt niet gestuurd op de kosten van een sollicitant (Cost Per Applicant) maar op de kwaliteit van een kandidaat. Dit leidt tot een hogere effectiviteit van media inzet en resulteert in sollicitaties van kandidaten die zeer goed passen bij een vacature, zonder onnodig doorspitten van CV's of ineffectieve inzet van media.

Tijdens deze workshop krijgt u onder andere inzicht in methodes om uw media-inzet effectiever te maken met als doel de instroom van kwalitatieve kandidaten te optimaliseren. 

Edwin Noordeloos, Managing Partner Yoores Recruitment Solutions